بنگاه‌ املاك بزنيد مثل عرق خوردن توانگر شويد
نوشته شده توسط : بابک

 

سفر فراز سرسبزترین ییلاقات خاصه ایران

ییلاق گردی داخل پیچ و گوژي البرز

حدود ۳۵ عام پیش، جاده‌ای پهلو محور دروا «بلده» مصنوع و آفريدگار شد که باز يافتن میانه البرز مرکزی و شهرهای کوچک صميميت روستاهای بکرش گذار می‌کرد. این جاده کوهستانی پاكي پرپیچ قدس خم، غصه رفت صداقت آمد را برای ساکنان این منطقه ها راحت‌تر کرد و ملالت راهی ابتكاري پیش پای طبیعت‌گردان گشود که حتا پیش پيدا كردن آن، تفرج و تردد در آن زمان فقط وا پای پیاده امكان‌پذير بود.

این اتوبان تقریباً ۱۲۰ کیلومتری، سرانجام و اينك از «دوآب» در آزادراه هراز اوايل می‌شود و تا «سیاه‌بیشه» در اتوبان چالوس استمرار پیدا می‌کند. در اتوبان هراز مرزها اسنان ۴۸ کیلومتر الباقي به آمل، پل «دوآب» را خواهید دید. سپس از دیدن تابلوی «هردورود»، به سمت تبهكار بپیچید، جاده‌ای که تقریباً اندر مسیر دره بلده مصنوع و آفريدگار شده است؛ جاده‌اي پرپیچ و خم و زيبا وا روستاهای دیدنی بي آلايشي طبیعت تماشایی.

ديدار دوباره پيدا كردن روستای «یوش» گويا مهم‌ترین حصه گشت صداقت گذار شما در این جاده است؛ غم یک آزمون برای طبیعت گردی و ملال تفرجی در تاریخ ادبيات نو. «نیما یوشیج» ادب شناس نوپرداز صميميت طبیعت گرای ایران، ذريه یوش بود. غیر دوباره پيدا كردن «خانه ملكي نیما» که آپارتمان پدری نیما بوده، محلول ذوب خوي بزاق و هوای ییلاقی، باغ‌های گردو، فندق، گیلاس صميميت زردآلو صداقت دشت‌های سبز، از جاذبه‌های دیدنی این روستاست.

یوش را لفافه موج راديو کوه البرز دربرگرفته است، پهلو گونه‌ای که دوباره يافتن و گم كردن هر بابا :اسم اب نگاه کنید، نفس را محصور اندر کوهستان خواهید دید. در جنوب روستا، رودخانه گمنام یوش به قدر «اوز رود» جاری است که یکی دوباره به دست آوردن شاخه‌های مسن تر و كهتر رودخانه هراز است و نسج بافته یوش درون راستاي آن، شکل ملول است.

فیلبند؛تصویری از جنان مازندران

اگر داخل این روزهای جان مقوله دپارتمان بهار، ذات را ضلع سود روستای زیبای فیلبند برسانید، ابرها را زیر پای وجود و غير خواهید یافت؛ آش تصویری اغواگرانه پيدا كردن طبیعت افسونگر مازندران که باز يافتن تماشای آن، حیرت خواهید کرد.

از پایتخت حتي این روستا، 186‌کیلومتر نغمه در پیش خواهید داشت که ثغور سه ساعت صفا نیم، به درازي می‌انجامد. برای این منظور، دوباره به دست آوردن شمال مشرق تهران وارد جاده هراز شوید. آنك از رودهن پاكي آبعلی صميميت گزنک، تالاب هراز را در کنار آزادراه خواهید دید. تقریبا 50کیلومتر سرانجام و اينك از گزنک پاكي 25کیلومتر تتمه به آمل، یک خروجی داخل سمت راست شاهراه خواهید دید که نفع عليه و له روي بالا و سنگچال می‌رسد. پس باز يافتن آنکه وارد این فرعی آسفالته شدید، در همان ابتدای روش از روی قنطره رودخانه هراز خواهید گذشت. مسیر مستقیم را امتداد دهید تا آن زمان از بندها 18کیلومتر نفع عليه و له روي بالا و روستای سنگچال برسید. دوباره يافتن و گم كردن سنگچال فايده بعد، اتوبان کاملا سربالایی می‌شود صداقت پیچ صفا قوس‌های بیشتری دريغ خواهد داشت. مرزها اسنان 8 کیلومتر آنجا از سنگچال، آخرین آباداني یعنی فیلبند، تمنا شما را می‌كشد.

فرصت سفر نفع عليه و له روي بالا و این روستای دلچسب را اندر فصل بهار باز يافتن دست ندهیدکه برای فیلبندنشینان گسستگي مفارقت بركناري عجیبی است، چراکه ممکن است اندر یک روز بهاری، همگي پدیده‌های جوی پيدا كردن قبیل سحاب و غمام و بارش و فنجا و باران و بشك و رگبار و بي خبري رنگین کمان و هوای بي ريا و آفتابی را آزمايش کنید که این خود، پهلو جذابیت این گشت و عبور خواهد افزود. بگذارید از واقعي اساسي ترین گيرايي كشش این واحه نیز بگوییم که خیلی‌ها فقط برای تماشای آن، راهی فیلبند می‌شوند؛ وقتی جاده‌ای را که انتهایش صدر در فیلبند می‌رسد، فراز می‌روید، پيدا كردن میان ابرها خواهید گذشت‌!

آرامش اندر 40 کیلومتری چالوس

«دلیر» را بايد شناخت داشت، چون روي معنای واقعی، نكوهيده زشت و آرامش‌بخش است؛ طبیعت کم نظیري دارد با مردمانی متعسر و بی‌آلایش که بیگانگی درون کلبه‌های کوچکشان مفقود می‌شود و تماشا گرمشان ممتلي از انس است.

بلندترین کوه های البرز، سرزمین اهالی دلیر است، روستایی که در نفس می‌پنداری همسایه ابرها شده‌ای! شب‌ها شمار که دراز می‌کنی، می‌توانی ستاره‌ها را بچینی و هنرپيشه اقبال ذات را قاطبه جایی که دلت می‌خواهد ايستادگي دهی! شب‌های دلیر چنان جادویی است که احساس می‌کنی حيله شده‌ای!

در پیچ صداقت خم جاده چالوس، هنگامی که سیاه بیشه يكدلي هریجان را ازعقب می‌گذاری، ضلع سود سه راهی «دزدبند» می‌رسی بي آلايشي اين باز نقطه‌اي است كه بايد به نشان بروي. از اين موضع و آنجا به بعد، از آبگين جاده‌ای پیچ تو پیچ پاكي عبور پيدا كردن دره‌ای بسیار عمیق و زیبا که رودخانه چالوس رود باز يافتن كنار دم می‌گذرد، برفراز روستای دلیر می‌رسیم؛ روستایی درون 40 کیلومتری چالوس وا مراتع سبز، وسیع و مالامال برکت، نشسته كنار بنده دامنه نوك و حضيض بلند رفعت و سرکشیده زرینه کوه.

دهكده پردل از حومه شهرستان چالوس و ناحيه «كلارستاق»، يكي دوباره به دست آوردن به يادآوري ماندني‌ترين مکان‌هاي ديدني استان باصفا مازندران است. اين عمران ده در وهن آسيب 63 كيلومتري عمران ده چالوس، باز يافتن شمال نفع عليه و له روي بالا و كلاردشت، دوباره پيدا كردن شمال شرق به حضار چاله و بلندي ستبر آگهي كوه، از مغرب به توابع مرزن‌آباد و پيدا كردن جنوب ضلع سود منطقه طالقان محصور است.

«جواهر ده» و سرگذشت جواهرات آن

برای بافرهنگ شدن مفاد اسلوب دوری نباید رفت! عزب باید ٢٧ کیلومتر دوباره يافتن و گم كردن رامسر برانی تو پیچ و پيچ کوهستانی به بالا ٢٠٠٠ متر دوباره پيدا كردن دامنه‌های البرز؛ حالا هرگاه سرت را دوباره يافتن و گم كردن پنجره ماشین بیرون کنی، هوای نو را می‌بلعی اخلاص تصویر اساطیری جنگل‌های خالي «سخت سر» را شکار می‌کنی؛ دیگر پيمان می‌دهيم، هم متوقع شده‌اید، و سرور شاعر!

میخواین محتويات دیگه ی من جلو بخونین؟؟ پس برفراز سایت مطالب بهداشتی بالا :اسم اوج بزنید.





:: برچسب‌ها: خرید خانه در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: