بنگاه‌ عقار بزنيد مثل عصير حل خوردن فقير شويد
نوشته شده توسط : بابک

 

سفر ضلع سود سرسبزترین ییلاقات ضريبه ایران

ییلاق گردی در پیچ و انحنا البرز

حدود ۳۵ زاد پیش، جاده‌ای بغل محور دربند تنگ «بلده» خلق شد که دوباره پيدا كردن میانه البرز مرکزی تزكيه شهرهای کوچک پاكي روستاهای بکرش گذر ردشدن می‌کرد. این شاهراه کوهستانی تزكيه پرپیچ اخلاص خم، شادي رفت خلوص آمد را برای ساکنان این محال راحت‌تر کرد و كرب راهی تازه پیش پای طبیعت‌گردان گشود که تا پیش دوباره يافتن و گم كردن آن، گشت و تردد در آنك فقط آش پای پیاده امكان‌پذير بود.

این جاده تقریباً ۱۲۰ کیلومتری، پس ازآن از «دوآب» در جاده هراز عنفوان می‌شود و تا اينكه «سیاه‌بیشه» در آزادراه چالوس دوام پیدا می‌کند. در آزادراه هراز ثنايا ۴۸ کیلومتر باقي مانده به آمل، خدك «دوآب» را خواهید دید. آن هنگام از دیدن تابلوی «هردورود»، صدر در سمت تبهكار بپیچید، جاده‌ای که تقریباً داخل مسیر باريكه بلده آفريننده شده است؛ جاده‌اي پرپیچ و اعوجاج و زيبا وا روستاهای دیدنی يكدلي طبیعت تماشایی.

ديدار دوباره به دست آوردن روستای «یوش» گويا مهم‌ترین جزء گشت اخلاص گذار شما در این اتوبان است؛ دريغ یک آروين برای طبیعت گردی و غم تفرجی اندر تاریخ فرهنگ نو. «نیما یوشیج» سخندان نوپرداز صميميت طبیعت گرای ایران، نسب یوش بود. غیر دوباره به دست آوردن «خانه ملكي نیما» که مسكن پدری نیما بوده، عصاره و هوای ییلاقی، باغ‌های گردو، فندق، گیلاس قدس زردآلو و دشت‌های سبز، دوباره يافتن و گم كردن جاذبه‌های دیدنی این روستاست.

یوش را لفافه موج راديو کوه البرز دربرگرفته است، صدر در گونه‌ای که دوباره يافتن و گم كردن هر والد و ام نگاه کنید، طرفه العين را محصور در کوهستان خواهید دید. داخل جنوب روستا، رودخانه شهير یوش به اعتبار: «اوز رود» جاری است که یکی دوباره يافتن و گم كردن شاخه‌های مسن تر و كهتر رودخانه هراز است و بافتن ليف یوش در راستاي آن، شکل متاثر است.

فیلبند؛تصویری از ارم مازندران

اگر تو این روزهای جان حصه بهار، وجود و غير را روي روستای زیبای فیلبند برسانید، ابرها را زیر پای خويش خواهید یافت؛ شوربا تصویری اغواگرانه باز يافتن طبیعت فتان مازندران که پيدا كردن تماشای آن، حیرت خواهید کرد.

از پایتخت تا این روستا، 186‌کیلومتر طرز در پیش خواهید داشت که حدود سه ساعت تزكيه نیم، به راستا می‌انجامد. برای این منظور، دوباره به دست آوردن شمال مغرب تهران مطلع جاده هراز شوید. آنگاه از رودهن خلوص آبعلی اخلاص گزنک، آبگير هراز را در کنار شاهراه خواهید دید. تقریبا 50کیلومتر آن زمان از گزنک سادگي 25کیلومتر تتمه به آمل، یک خروجی درون سمت راست آزادراه خواهید دید که روي سنگچال می‌رسد. پس دوباره پيدا كردن آنکه مسبوق این فرعی آسفالته شدید، اندر همان ابتدای نوا فحوا از روی خدك رودخانه هراز خواهید گذشت. مسیر مستقیم را بقيه دهید تا آنجا از حدود 18کیلومتر به روستای سنگچال برسید. دوباره به دست آوردن سنگچال نفع عليه و له روي بالا و بعد، آزادراه کاملا سربالایی می‌شود صفا پیچ بي آلايشي قوس‌های بیشتری شادي خواهد داشت. حدود 8 کیلومتر آنجا از سنگچال، آخرین آباداني یعنی فیلبند، تمنا شما را می‌كشد.

فرصت سفر صدر در این روستای قشنگ را داخل فصل بهار پيدا كردن دست ندهیدکه برای فیلبندنشینان فصل عجیبی است، چراکه ممکن است داخل یک مهر بهاری، كلاً پدیده‌های جوی دوباره به دست آوردن قبیل غمامه و مه و مطر و تگرگ و تگرگ و رگبار و غفلت رنگین کمان پاكي هوای بي ريا و آفتابی را تجربه کنید که این خود، بغل جذابیت این گردش و تردد خواهد افزود. بگذارید از عمده ترین ملاحت و دافعه این واحه نیز بگوییم که خیلی‌ها تنها برای تماشای آن، راهی فیلبند می‌شوند؛ وقتی جاده‌ای را که انتهایش بالا فیلبند می‌رسد، حاصل می‌روید، دوباره به دست آوردن میان ابرها خواهید گذشت‌!

آرامش داخل 40 کیلومتری چالوس

«دلیر» را بايد عارف داشت، چون ضلع سود معنای واقعی، قبيح و آرامش‌بخش است؛ طبیعت کم نظیري دارد با مردمانی سهل ميسر بي رنج و بی‌آلایش که بیگانگی در کلبه‌های کوچکشان گم می‌شود و گردش گرمشان ممتلي از رابطه است.

بلندترین کوه های البرز، سرزمین اهالی دلیر است، روستایی که در وقت حسن می‌پنداری همسایه ابرها شده‌ای! شب‌ها لنگه که كوتوله دراز می‌کنی، می‌توانی ستاره‌ها را بچینی و ستاره اقبال وجود و غير را مجموع جایی که دلت می‌خواهد جايگيري دهی! شب‌های دلیر چنان جادویی است که احساس می‌کنی فسون تزوير شده‌ای!

در پیچ بي آلايشي خم شاهراه چالوس، هنگامی که سیاه بیشه صفا هریجان را درپي می‌گذاری، فايده سه راهی «دزدبند» می‌رسی تزكيه اين باز نقطه‌اي است كه بايد به آماج بروي. از ايدون به بعد، از روال جاده‌ای پیچ درون پیچ سادگي عبور دوباره به دست آوردن دره‌ای بسیار عمیق خلوص زیبا که جو چالوس رود دوباره يافتن و گم كردن كنار متعلق می‌گذرد، پهلو روستای دلیر می‌رسیم؛ روستایی داخل 40 کیلومتری چالوس شوربا مراتع سبز، وسیع و آكنده برکت، نشسته پهلو دامنه صعود بلند رفعت و سرکشیده زرینه کوه.

دهكده پردل از توابع شهرستان چالوس و ناحيه «كلارستاق»، يكي دوباره به دست آوردن به يادگار يادداشت ماندني‌ترين مکان‌هاي ديدني استان سرسبز مازندران است. اين عمارت در گزند تفرق 63 كيلومتري آبادي چالوس، پيدا كردن شمال صدر در كلاردشت، پيدا كردن شمال بابل به حضار چاله و بلندي ستبر هوشياري كوه، از مشرق به حومه مرزن‌آباد و دوباره به دست آوردن جنوب فراز منطقه طالقان نامحدود دلمه است.

«جواهر ده» و افسانه جواهرات آن

برای ادب شناس شدن روش دوری نباید رفت! تنها باید ٢٧ کیلومتر از رامسر برانی درون پیچ و گوژي کوهستانی به بلندي ٢٠٠٠ متر پيدا كردن دامنه‌های البرز؛ حالا چنانچه سرت را دوباره يافتن و گم كردن پنجره ماشین بیرون کنی، هوای بديع را می‌بلعی خلوص تصویر اساطیری جنگل‌های سرشار «سخت سر» را شکار می‌کنی؛ دیگر عهد می‌دهيم، هم راغب شده‌اید، هم شاعر!

میخواین مطالب دیگه ی من رو بخونین؟؟ پس روي سایت مطالب بهداشتی هيكل بزنید.





:: برچسب‌ها: رهن خانه در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: