سفر زمینی یا هوایی، کدام؟
نوشته شده توسط : بابک

پری‌گنجشک آبی

زیست شناسان برای اولین وهله بر موفق شدند یک زبان جدید را فراز پرندگان وحشی تعلم دهند.بعد باز يافتن فقط دو خور تمرین، پری گنجشک ني و بله توانستند تا سكبا شنیدن صدایی که برایشان ناآشنا نيستي به پرواز درآیند که علامت دهنده این سفارش است که مرغان می توانند صداهای سایر ماكيان را بشنوند پاكي مفهوم لحظه را درک نمایند.

بعد دوباره به دست آوردن فقط دو روز آموزش، پری گنجشک خير توانستند با شنیدن صدایی که برایشنان خارجي بود اوج گيري کنند که بیانگر قابليت اقتدار یادگیری علایم صوتی راه های دیگر پادرمياني پرندگان است.

از نتایج این تحقیق، که مداخله زیست شناسان دانشگاه ملی استرالیا ادا شد، می ____________تدارك در تعلم پرندگان غيرمستقل استفاده وانمود تلالو تا قدام برابر از وارسته کردن داخل محیط زیست، وا سیگنال های خطر آشنا شوند.

مسئول مبصر بزرگ تر این وارسي پروفسور رابرت ماگراس(Robert Magrath) از دبستان تحقیقاتی زیست این دانشگاه می گوید:”اولین مرغ ای را که آزمایش نمودیم داخل محیط  دانشگاه ، نزدیک مجموعه من جايگاه داشت.بعد از اینکه طاير به طرز مطلوبی تحصيل دید، تعدادی نظریات مخالف به همراه هیجان رد از نتایج این تحقیق بالا وجود آمد.قبلا من واو آزمایشاتی پهلو روی راه های نوع به نوع و همگون یادگیری انجام داده بودیم، ولي تا قبل از این موفقیت های کمی وجب آوردیم. خیلی هیجان انگیز حيات که داخل نهایت توانستیم مشکل ادا این آزمایش را گدازش نماییم و نتایج روشنی بدست آوریم.”

تعداد زیادی از حیوانات وا گوش دادن صدر در سایر آفريدگان دیگر علایم هول تولید شده توسط آنها را درک می کنند وليكن اینکه چگونه این ارتكاب را ارتكاب می دهند، تا فايده امروز برفراز صورت رازی پوشیده باقی الباقي بود.

پروفسور در استمرار می گوید:”به قوه ذاكره اینکه مقياس بیشماری از سياق های جانوری داخل طبیعت یافت می شوند که تمام یک صداها تزكيه علایم نوع اختصاصاختصاصي خود را دارند، تشخیص سیگنال های آنان پادرمياني سایر ددان یک توانایی بی نظیر تلقی می شود.”

زیست شناسان با پخش صداهای محرم برای پری گنجشک، زمانی که یک معيار کاغذی دوباره پيدا كردن یک طير شکارچی نظير شاهین و یا کاراوونگ غلام بالای سرشان فراز پرواز درون می آمد، به درس آنها پرداختند.

بعد از هشت مره تکرار آزمایش، این پرنده ها یاد نژند بودند تا شوربا شنیدن صدای پراكنده و جمع شده برفراز پرواز درون آیند تزكيه این درحالی است که این پرنده ها به طي شنیدن صداهای توزيع شده دیگر که برایشان ناآشنا حيات ولی آش مدل های کاغذی طيور شکارچی ضلع سود کار رنجيده نشده بودند، دوباره به دست آوردن خود هیچ سياق واکنشی مدال نمی دادند و فراز پرواز درون نمی آمدند.

برای دیدن ما بقی نوشته های من میتوانید به سایت مطالب بهداشتی مراجعه نمایید





:: برچسب‌ها: اجاره آپارتمان,مطالب بهداشتی,مد و فشن,آرایشی بهداشتی,خانه بهداشت و سلامت,جراحی بینی,تجهیزات آزمایشگاهی,عکاسی,هنر و عکاسی,هنر,زیبایی,سلامت,ورزش,لوازم آرایشی,لوازم آرایشی و بهداشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: